piektdiena, 2011. gada 22. jūlijs

Valodas pagrimums...

Ok, sauciet mani par vecmodīgu, BET... Kad no vīrieša izskan vārdi - feils, lols, bling-bling, feiks, fufelis, ūber...(kruta, stiļno, u.tml), vai kas vēl man nesaprotamāks, nu, piedodiet... Visa apetīte pāriet! Un trakākajās situācijās pat tiek izrunāts divu mistisku vārdu un saīsinājumu apkopjums, kā ūberfeils, doublelols un vēl vēmeklīgāki vārdi... Es saprotu, ka ar šādiem cilvēkiem man nav un diez vai arī būs kaut kas kopīgs. Nemaz nerunājot par manai uztverei šifrētiem vārdiem kā hipsteris, īīīmo, wikilīks (w nemaz nav mūsu alfabētā, dārgie draugi, kas to nezināja), tresī, u.t.t., u.tjp.... Jā, man ar šādiem cilvēkiem nav nekā kopīga, bet ko darīt, kad klients atsūta e-pastu, kurā raksta - "Atsūti man, lūdzu, piedāvājumu, ASAP!" Lieki teikt, ka es pirmajās reizēs tā arī nesapratu, ko tas burtu salikums nozīmē un tā būtu mana vaina?! Kā paliek ar frāzi teikuma beigās - pēc iespējas ātrāk? Vai - jo ātrāk, jo labāk? Tiklīdz iespējams? Jums variantu trūkst?!

Tāpat es nesaprotu, kāpēc apzīmējot vietas nosaukumu, kurā atrodies, jāraksta priekšā @, apzīmējot, ka tu esi at šajā vietā? Kāpēc nevar tā vienkārši uzrakstīt - esmu kafejnīcā, kāpēc obligāti jāraksta i'm @kafijužņiks.... Vai tad mūsu latviešu valodā trūkst vārdu?

Jo vairāk es šādus izteicienus dzirdu no malas, jo lielāks man ir stumuls piedomāt pie savas leksikas. Paldies jums vismaz par to.
Es laikam dzīvošu, gaidot, kad vīrietis, mani aicinot dejot, ar cieņu jautās: "Vai drīkstu Jūs lūgt?" nevis "Davai?" "Močījam?" (nedod Dies' vēl piekabinot klāt - dūdiņ).

3 komentāri:

  1. Dejot var aicināt arī vienkārši ar "Nāksi dejot?" :)

    Daļa šo "ne-vārdu" nāk no konkrētas vides, piemēram, padzīvojot pa čatiem un datoriķu sabiedrībā tādi "asap", "afk", "@", "lol" u.c. pielīp. Un reizēm ir situācijas, kad viens anglicisms/rusicisms labāk raksturo notiekošo/emocijas nekā vairāki teikumi latviešu valodā.

    Man vairāk nepatīk valodas lietojums, kad katrs trešais vārds ir "b***" utml.

    AtbildētDzēst
  2. Arī es pati pēdējā laikā beidzot esmu apguvusi, kas un kā notiek Twitterī un diezgan daudz dzīvojos pa elektronisko vidi. Jā, ir situācijas, kad daži saīsinājumi noder, īpaši, sarakstoties, Skype, kur man automātiski ieslēdzas tāds "neformālais" režīms, bet es vairāk par to, ka šādas frāzes ievazājas arī tur, kur nevajag, piemēram, darba attiecībās ar klientu, vai iepazīstoties ar pretējo dzimumu.

    AtbildētDzēst
  3. :D sasmējos! Tik skaisti un precīzi pateikts!

    AtbildētDzēst